MAJLIS KONVOKESYEN COSMOPOINT COLLEGE SABAH DAN SARAWAK KE-23

Majlis Konvokesyen Cosmopoint College Sabah dan Sarawak ke-23, pada 22 haribulan September 2018, Cosmopoint College Sabah dan Sarawak telah melangsungkan Majlis Konvokyen bagi meraihkan 203 graduan yang telah berjaya menghabiskan Diploma mereka. san sehingga kini, Cosmopoint College berusaha untuk melahirkan insan yang berdaya saing dan berjaya dalam bidang mereka.


Antara program yang ramai graduan yang telah berjaya adalah pelajar daripada Diploma seni Kulinari, Diploma Seni Pastri, Diploma Pengurusan Hotel dan Diploma Pengurusan Pelancongan. Permintaan tenaga pekerja daripada sektor ini pun semakin hari semakin meningkat.

Khususnya negeri Sabah dan Sarawak, dimana sektor pelancongan sehingga kini meningkat, Kita dapat melihat pelancong daripada Jepun, Korea, China, UK dan dari negera-negera yang lain, menjadikan Sabah dan Sarawak salah satu destinasi utama bagi mereka.




Mereka yang telah berjaya memilih Cosmopoint College, pembelajaran yang diterapkan adalah berasaskan praktikal dunia pekerjaan yang sebenar, 70 % dan 30% Teori.

Cosmopoint College juga adalah sebuah Institusi Pengajian Tinggi (IPT) yang dimiliki oleh Ekuinas ( Agensi Kerajaan). dimana IPT ini mempunyai program MOU (sebuah usahasama dengan industri pekerjaan, untuk membantu penempatan kerja kepada graduan setalah tamat pengajian nanti)


SESI Pendaftaran bagi pengambilan SEPTEMBER 2018 dan OKTOBER 2018 telah dibuka kepada anda, ini adalah sesi pengambilan yang terakhir bagi tahun 2018. dan pelajar yang mendaftar awal anda masih berpeluang untuk mendapatkan DANA HOSTEL dan juga DANA BAGI PENGURANGAN YURAN PENGAJIAN BAGI SETIAP SEMESTER YANG DITAJA OLEH EKUINAS.

Kelebihan Cosmopoint College:

1) KOLEJ YANG DIMILIKI OLEH KERAJAAN
2) PENEMPATAN KERJA SETELAH GRADUAN
3) BANTUAN SARA DIRI DARIPADA BAITUMAL ZAKAT SABAH DAN JUGA YAYASAN SABAH "ONE OFF" (Tertakluk kepada terma dan syrat)
4) BIASISWA PENUH DARIPADA DANA PENDIDIKAN KARANGKAF
5) MQA PENUH DAN PENGIKTIRAFAN JPA UNTUK SEKTOR AWAM
6) KOLEJ 5 BINTANG myquest 2017/2017
7) SUASANA KOLEJ YANG SELESA
8) ASRAMA PERCUMA SEPANJANG TEMPOH PENGAJIAN

JOM DAFTAR ONLINE DENGAN SEGERA

ANTARA KOS YANG DITAWARKAN :

Diploma Pengurusan Perniagaan
Diploma Perakaunan
Diploma Multimedia
Diploma Grafik Berkomputer
Diploma E-Kesetiausahaan ( Pengurusan Pejabat)
Diploma Teknologi Maklumat
Diploma Pengurusan Hotel
Diploma Pengurusan Pelancongan
Diploma Seni Kulinari
Diploma Seni Pastri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...